Η τεχνική ομάδα του Βασίλη Κοκοτσάκη εμπειρογνόμωνας των συγγενών των θυμάτων στα Τέμπη παρουσίασε στην εκπομπή του Γιώργου Σαχίνη στη Κρήτη TV δύο τεχνικές εκθέσεις βάσει των οποίων προκύπτουν σοβαρά ερωτήματα για την γνησιότητα των τριών βίντεο της εμπορικής αμαξοστοιχίας, τα οποία έχουν παραδοθεί στον Εφέτη Ανακριτή από τον δικηγόρο της εταιρείας Interstar Βασίλη Καπερνάρο.
Η μία είναι 90 σελίδων και τιτλοφορείται «Τεχνική έκθεση σχετικά με τις εκθέσεις πραγματογνωμοσύνης της Δ.Ε.Ε. για τα βίντεο της Interstar». Η δεύτερη είναι 69 σελίδων και τιτλοφορείται «Τεχνική έκθεση σχετικά με τα βίντεο Interstar».
Και για τις δύο εκθέσεις η ομάδα Κοκοτσάκη συνεργάστηκε με την τεχνική ομάδα του Federico Carrasco, ο οποίος είναι Επιστήμονας Πληροφορικής και Επιχειρηματίας, Απόφοιτος του Τμήματος Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορικής, Πανεπιστημίου Πατρών, με εξειδίκευση στην Τεχνητή Νοημοσύνη, τα Πολυμέσα, την Κυβερνοασφάλεια και το Metaverse.
Η ομάδα του Federico Carrasco, μελέτησε με ειδικά προγράμματα τα τρία βίντεο της Interstar, που υποτίθεται ότι καταγράφουν την εμπορική αμαξοστοιχία που ενεπλάκη στο δυστύχημα των Τεμπών, λίγα λεπτά προ της σύγκρουσής της με την αμαξοστοιχία Intercity.
Κατέληξε σε σοβαρότατες ενστάσεις, καταγράφοντας με τεχνικούς όρους τις πολύ σοβαρές ενδείξεις ότι τα τελικά βίντεο είναι προϊόν επεξεργασίας.
Η έκθεση των 90 σελίδων καταγράφει στα συνοπτικά συμπεράσματα, ότι, «με βάση την ανάλυση κάθε μιας από τις δύο εν λόγω εκθέσεις της ΔΕΕ [6-σέλιδη (Αριθ. Πρωτ.: 3022/21/8925/5-γ’) και 30-σέλιδη (Αριθ. Πρωτ.: 3022/21/8925/4-στ’)] αλλά και από την συνδυαστική τους ανάλυση, η παρούσα έκθεση χαρακτηρίζει το συμπέρασμα της ΔΕΕ περί ακριβών αντιγράφων (γνήσια) προερχόμενα από συγκεκριμένες κάμερες, ως αβάσιμο, ατεκμηρίωτο και αυθαίρετο.
Επιπλέον η συνολική εκτίμηση της επιστημονικής ομάδας για τη δομή των δύο εκθέσεων είναι ότι πρόκειται για τεχνικά κείμενα με ανεπαρκές τεχνολογικό και ερευνητικό υπόβαθρο, ελλιπή καταγραφή δεδομένων, ασυνέπεια στη ροή του νοήματος και περιορισμένη επιμέλεια στη λεπτομέρεια — στοιχεία που αφήνουν κρίσιμα ερωτήματα αναπάντητα».
Στο κεφάλαιο 4 διαπιστώνεται και περιγράφεται λεπτομερώς η τέλεση εν δυνάμει σοβαρών ποινικών αδικημάτων.
Επισημαίνει επίσης ότι «χωρίς αξιόπιστα μεταδεδομένα, καθίσταται πολύ πιο δύσκολο να επιβεβαιωθεί η προέλευση ή η γνησιότητα ενός βίντεο, γεγονός που διευκολύνει την αλλοίωση, την παραπλάνηση ή τη διάδοση ψευδών πληροφοριών. Καταγράφει την απουσία τεκμηρίωσης, απόδειξης και πιστοποίησης της διαδικασίας μεταφόρτωσης του βιντεοληπτικού υλικού που παρήχθη στις 28-02-2023.
Προσθέτει δε την:
«Απουσία αποδείξεων για την ύπαρξη και τη λειτουργική κατάσταση καμερών την 28-02-2023, καθώς και έλλειψη τεκμηριωμένου συσχετισμού κάθε καταγεγραμμένου βιντεοληπτικού υλικού:
– με τη φυσική κάμερα που το παρήγαγε,
– με το αντίστοιχο καταγραφικό.
Σε κανένα από τα κείμενα δεν αναφέρονται ούτε μία κάμερα, ο τύπος της, ο προμηθευτής ή ο σειριακός αριθμός».
Τέλος, τονίζει την «απουσία επικυρωμένου τοπογραφικού διαγράμματος του συνολικού λειτουργικού εξοπλισμού (κάμερες, καταγραφικά), καθώς και βεβαίωση του συνόλου της υλικοτεχνικής υποδομής που λειτουργούσε πράγματι την 28-02-2023».
Σύμφωνα με τα όσα καταγράφονται στην δεύτερη έκθεση των 69 σελίδων, η απουσία μεταδεδομένων προέλευσης που δεν εξηγείται από τις εκθέσεις της ΔΕΕ τεχνικά, η αποδοχή των ημεροχρονολογιών ως απόδειξης, παρά το γεγονός ότι είναι εύκολα δυνατό να προστεθούν με τεχνικά μέσα, η καταγραφή υψηλής ψηφιακής ανάλυσης στα βίντεο ενώ την ημέρα του δυστυχήματος υπήρχαν στο σημείο κάμερες αναλογικές χαμηλότερης ανάλυσης, δημιουργούν σοβαρότατα κενά στην απόδειξη της γνησιότητάς τους αλλά και σαφείς ενδείξεις ότι δεν αποτελούν προϊόν των καμερών που υπήρχαν στα εν λόγω σημεία στις 28/2/2023.
Επιπλέον, όπως καταγράφει η έκθεση, «η ασυνέχεια ημεροχρονολογίας στα ψηφιακά υδατογραφήματα των βίντεο δηλώνει με σαφήνεια ότι τα βίντεο έχουν τροποποιηθεί μετά την αρχική καταγραφή τους». Επίσης, καταγράφονται επιπλέον οπτικές και ψηφιακές ενδείξεις επεξεργασίας.
Θυμίζουμε ότι αυτά τα βίντεο, ο Εφέτης Ανακριτής τα έχει εντάξει στην δικογραφία ως γνήσια απεικόνιση της εμπορικής αμαξοστοιχίας και με βάση αυτό το επιχείρημα αποκλείει μέχρι και αιτήματα συγγενών για την εκταφή των παιδιών τους.