Στη Βουλή διαβιβάστηκε από τον ‘Άρειο Πάγο η δικογραφία για τα Τέμπη, για διερεύνηση τυχόν ευθυνών των πρώην υπουργών Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή και Χρήστου Σπίρτζη.
Σύμφωνα με πληροφορίες η δικογραφία διαβιβάστηκε με βάση τον νόμο περί ευθύνης υπουργών και αναμένεται να ανακοινωθεί στην ολομέλεια της Βουλής την ερχόμενη Τετάρτη. Οι βουλευτές θα έχουν τη δυνατότητα να λάβουν γνώση των σχετικών εγγράφων σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο στο ισόγειο του Μεγάρου, στην ειδική γραμματεία του προέδρου της Βουλής.
Η δικογραφία μετρά αρκετές χιλιάδες σελίδες, οι οποίες με βάση τον κανονισμό έφτασαν στη Βουλή σε έγχαρτη μορφή και όχι ηλεκτρονικά, πρόκειται επομένως για αρκετές κούτες. Τα κιβώτια στο εξής θα βρίσκονται στο χώρο της Ειδικής Γραμματείας Προέδρου, ακριβώς δίπλα στο Γραφείο Προέδρου. Μετά από την ανακοίνωση αυτή θα μπορούν οι βουλευτές που το επιθυμούν, να μεταβούν εκεί, να διαβάσουν όλη την δικογραφία και τα συνοδευτικά της έγγραφα, να κρατήσουν σημειώσεις από αυτήν, σε καμία περίπτωση όμως να εκδώσουν ούτε να παραλάβουν, αντίγραφό της.
Ποιο αδίκημα, ποιοι κατηγορούμενοι
Με βάση το νόμο περί ευθύνης υπουργών, ο κ. Μπακαΐμης δεν προχώρησε σε καμία αξιολόγηση του αποδεικτικού υλικού ούτε σε χαρακτηρισμό των πράξεων. Ωστόσο, ανώτατες δικαστικές πηγές επισημαίνουν ότι φωτογραφίζεται τουλάχιστον ένα αδίκημα, αυτό του κακουργήματος της διατάραξης ασφάλειας συγκοινωνιών, εις βάρος του Κώστα Αχ. Καραμανλή και του Χρήστου Σπίρτζη. Το συμπέρασμα πρέπει να συνάγεται από τις απολογίες των δύο κατηγορουμένων προϊσταμένων των γενικών διευθύνσεων του Υπουργείου Μεταφορών, αλλά και από τα έγγραφα που οι προϊστάμενοι αυτοί προσκόμισαν στον ανακριτή, σύμφωνα με τα οποία η πολιτική ηγεσία, γνώριζε τα προβλήματα στο σιδηρόδρομο και τους κινδύνους που υπήρχαν για την ασφάλεια των επιβατών.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός και η απόδοση ευθυνών σε γενικούς γραμματείς του υπουργείου, που αναμένεται σχετικά σύντομα από τον εφέτη ανακριτή, ενώ παράλληλα αυτές τις ημέρες πρόκειται να αποσταλεί στον κ. Μπακαϊμη η πραγματογνωμοσύνη που διενεργεί για τα αίτια της πυρόσφαιρας που ακολούθησε τη σύγκρουση των τρένων, το Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο και ειδικότερα ο καθηγητής Δημήτρης Καρώνης.
Πραγματογνωμοσύνη που αναμένεται με εξαιρετικό ενδιαφέρον, μετά τη δημοσιοποίηση με εξαιρετικά μεγάλη καθυστέρηση, των βίντεο της εμπορικής αμαξοστοιχίας, που δε δείχνουν να κουβαλάει κάτι το εμπορικό τρένο, βίντεο που κρίθηκαν γνήσια από την ΕΛ.ΑΣ.
Διαβάστε επίσης: