Η Εισαγγελία Πρωτοδικών στη Λάρισα ξεκίνησε κατεπείγουσα προκαταρκτική εξέταση μετά την κατάρρευση τμήματος του υπό κατασκευή δρόμου Ρακοπόταμου-Κεραμιδίου, έργου που προοριζόταν να ολοκληρωθεί τον Ιούλιο και να συνδέσει τα παράλια των νομών Λάρισας και Μαγνησίας.
Ο επικεφαλής της Εισαγγελίας διέταξε τη διενέργεια πραγματογνωμοσύνης για να εντοπιστούν τα αίτια της κατάρρευσης.
Η πιο σοβαρή ζημιά εντοπίζεται στη θέση «Λατομεία», όπου το οδόστρωμα έχει καταρρεύσει εντελώς. Σε άλλα σημεία του δρόμου παρατηρούνται φθορές, παρότι το έργο δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί.
Η έρευνα εξελίσσεται με ταχείς ρυθμούς, ενώ παράλληλα συνεχίζεται η καταγραφή των ζημιών και η συλλογή σχετικών στοιχείων.
Σύμφωνα με πληροφορίες από το larissanet.gr, μεγάλο τμήμα του εδάφους υποχώρησε, παρασύροντας μαζί του το ένα ρεύμα κυκλοφορίας και δημιουργώντας σοβαρά ερωτήματα για την ποιότητα της κατασκευής και την εξέλιξη ενός έργου που ξεκίνησε το 2020 επί περιφερειάρχη Κώστα Αγοραστού, με αρχική πρόβλεψη περάτωσης σε 2,5 χρόνια.
Πλέον βρίσκεται στο έκτο έτος, με νέα προθεσμία ολοκλήρωσης την 30ή Ιουλίου, μετά από παράταση που δόθηκε πέρσι.
Η περιοχή στην οποία εκτελείται το έργο είναι γνωστή για τη γεωλογική της αστάθεια, με επαναλαμβανόμενα φαινόμενα κατολισθήσεων.
Μάλιστα, ακόμη και στα ολοκληρωμένα τμήματα του δρόμου παρατηρούνται πεσμένα βράχια, ρωγμές στο οδόστρωμα και επισφαλή έργα αντιστήριξης, τα οποία δεν εμπνέουν εμπιστοσύνη για την ασφάλεια του δρόμου.
Το κρίσιμο ερώτημα που τίθεται πλέον είναι κατά πόσο οι μελέτες και η υλοποίηση του έργου εξασφαλίζουν την ασφάλεια των διερχόμενων πολιτών.
Το θέμα αναδείχθηκε δημόσια για πρώτη φορά την Κυριακή από τη Λαϊκή Συσπείρωση Θεσσαλίας, η οποία δημοσιοποίησε φωτογραφίες όπου το οδόστρωμα φαίνεται είτε να έχει ρηγματωθεί είτε να έχει καταρρεύσει.
Το έργο έχει προϋπολογισμό 15 εκατομμύρια ευρώ και χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων της Περιφέρειας Θεσσαλίας.
Εκτείνεται εντός των Περιφερειακών Ενοτήτων Λάρισας και Μαγνησίας, με συνολικό μήκος 12,1 χλμ. Η αρχή του δρόμου βρίσκεται μεταξύ των οικισμών Κεραμίδι και Καμάρι και καταλήγει στη διασταύρωση της οδού προς Σκλήθρο, στον Δήμο Αγιάς.
Το έργο διέρχεται από περιοχή Natura, η οποία είναι ταυτόχρονα Ζώνη Ειδικής Προστασίας και Καταφύγιο Άγριας Ζωής, κάτι που επιβάλλει αυστηρούς περιβαλλοντικούς όρους.
Ο δρόμος σχεδιάστηκε ως σημείο εκκίνησης για την παραλιακή σύνδεση των δύο νομών και τη διαμόρφωση ενός ενιαίου ορεινού δικτύου που ενώνει τις περιοχές Αργαλαστή, Ζαγορά, Αγιά και Πυργετό.
Η σχετική μελέτη, ύψους 1.280.570,22 ευρώ, ανατέθηκε με ανοιχτό διαγωνισμό το 2007 και ολοκληρώθηκε το 2016.
Τι είχε δηλώσει ο Κώστας Αγοραστός
«Ο δρόμος Ρακοπόταμος – Κεραμίδι, ένα όνειρο πολλών, μπαίνει στη φάση της υλοποίησης. Αντιμετωπίσαμε δυσκολίες στην εκπόνηση της μελέτης, στην έκδοση των περιβαλλοντικών όρων. Πρόκειται για ένα έργο πολύ δύσκολο και πολυσύνθετο, που επί χρόνια προσπαθούσαν να προχωρήσουν.
Εμείς τα καταφέραμε, πήραμε την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων και δίνουμε διέξοδο στο αδιέξοδο των κατοίκων και των παραθεριστών της περιοχής, δίνουμε πνοή και οξυγόνο ανάπτυξης.
Συνδέουμε τους δυο νομούς, το Πήλιο με τον Κίσσαβο, τα παράλια της Μαγνησίας με τα παράλια της Λάρισας, συνδέουμε τις ανθρώπινες κοινότητες με ασφάλεια.
Όποιος δει τα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου θα αντιληφθεί την μεγάλη δυσκολία του. Απαιτούνται διαμορφώσεις, έργα στήριξης, τεχνικά και περιβαλλοντικά έργα.
Δεν θα το τολμούσε κανείς. Εμείς τολμήσαμε και ξεκινάμε την υλοποίηση σεβόμενοι το περιβάλλον και το φυσικό κάλλος της περιοχής».
Διαβάστε επίσης:
Πέτρος Μπουσουλόπουλος: Τι απαντά για την εμπλοκή του ονόματός του σε κύκλωμα ναρκωτικών
Καιρός: Το Πάσχα φέρνει μια άσχημη έκπληξη – Αναλυτικά η πρόγνωση για τη Μεγάλη Εβδομάδα
Σουδάν: Σκοτώθηκε ο Παγκόσμιος πρωταθλητής κλειστού στίβου Αμπουμπάκερ Κάκι
Προκαλεί η Ομάδα αλήθειας: Στην αντεπίθεση με Βουλαρινό, Μιχαηλίδου και αιχμές για MEGA