Για ισχυρές συστάσεις προς το πρόσωπό του και πιέσεις από τη διοίκηση της Hellenic Train κάνει λόγο ο πρώην πρόεδρος των μηχανοδηγών, Κώστας Γενηδούνιας, ο οποίος απολύθηκε μία ημέρα μετά την ανακοίνωση της εκ νέου υποψηφιότητάς του για πρόεδρος του σωματείου.
«Η απόλυσή μου είναι παράνομη, γιατί εκτός από συνδικαλιστής είμαι και βασικός μάρτυρας στην υπόθεση των Τεμπών και θα πρέπει να προστατεύομαι, θεωρητικά και σε ευρωπαϊκό επίπεδο» είπε ο κ. Γενηδούνιας στο Mega News.
Σύμφωνα με τον συνδικαλιστή, ο ίδιος δέχθηκε ισχυρές συστάσεις από την εταιρεία για τις δημόσιες παρεμβάσεις του, αν και ο ίδιος, το 2023, είχε αποδεχθεί μία πρόταση της Hellenic Train να είναι επικεφαλής μίας δομής.
«Ακούω διαρροές ότι ήταν ‘ανεπαρκής η δουλειά του’. Υπάρχουν email, βέβαια εμένα το email μου μία ώρα μετά την απόλυσή μου το κλείσανε το εταιρικό, έχω κρατήσει όμως αυτά που πρέπει. Υπήρχε μια αλληλογραφία ότι κάνεις πολύ καλή δουλειά. Δεν εξηγείται κάπως διαφορετικά. Επικοινώνησαν όλοι οι συνάδελφοι αλλά και διευθυντικά στελέχη τα οποία μου είπαν ότι διαφωνούν με την απόφαση».
Όπως αναφέρει ο Κώστας Γενιδούνιας:
«Εγώ έχω καταθέσει τα πάντα, ήμουν ο πρώτος μάρτυρας που κάλεσε ο κ. Μπακαΐμης, καταθέτοντας περίπου 110 σελίδες, δεκάδες επιστολές, εξώδικα, διαμαρτυρίες διαχρονικές για τα προβλήματα που υπήρχαν στον σιδηρόδρομο. Έχουν κατατεθεί, είναι γραπτά. Αυτό που υπήρχε συνεχώς ήταν ισχυρές συστάσεις να μην μιλάω, από τη διοίκηση. Η τελευταία που ήταν και γραπτή μάλιστα, ήταν ότι ζήτησα την άδεια να συμμετέχω σε ένα ντοκιμαντέρ ως πρώην πρόεδρος του σωματείου, ως βασικός μάρτυρας σε όλα αυτά νομίζω ότι μπορώ να συμμετέχω να πω την άποψη των μηχανοδηγών όπως την ζούσα εγώ τότε, και μου είπαν μια ισχυρή σύσταση ότι βέλτιστη επιλογή είναι να μην συμμετέχεις».
«Το θέμα θα φτάσει στο Ευρωκοινοβούλιο»
Αναφερόμενος στην κατάθεση που έδωσε στον ανακριτή, ο κ. Γενιδούνιας λέει:
«Η κατάθεση περιέχει όλα τα έγγραφα. (…) Προφανώς όταν καταθέτεις κάτι αναφέρεις και πώς έχει γίνει αυτό. Αυτό λοιπόν προφανώς είναι κάτι το οποίο πρέπει να γίνει. Αυτά τα στοιχεία περιέγραφαν ακριβώς την κατάσταση στο σιδηροδρομικό δίκτυο, απαριθμούσαν γεγονότα και συμβάντα και λέγαμε ότι αυτά είναι πρόδρομοι ενός πολύ σοβαρού ατυχήματος που θα χαθούν ανθρώπινες ζωές».
Σχετικά με την απόλυσή του σημειώνει:
«Το θέμα θα φτάσει από την ευρωπαϊκή μας ομοσπονδία, το σωματείο των μηχανοδηγών, στην οποία ήμουν ενεργό μέλος του διοικητικού της συμβουλίου, έχω μιλήσει με τον πρόεδρο της ευρωπαϊκής μας ομοσπονδίας, θα φτάσει στο Ευρωκοινοβούλιο μέσα στην εβδομάδα».
«Εγώ έλαβα μια απόλυση με την υπογραφή του CEO. Δεν μπορώ να αποδείξω αν υπάρχει κάποια εντολή πέρα από αυτήν του διευθύνοντος συμβούλου της Hellenic. Αλλά όμως όταν δεν βγαίνει το αυτονόητο, ένα κυβερνητικό στέλεχος κορυφαίο να στηρίξει τον μάρτυρα, δεν θα πω εγώ τον εργαζόμενο, ότι παιδιά αυτός είναι μάρτυρας, ας καταθέσει και μετά τον…», προσθέτει.
«Η Hellenic Train επιδοτείται από το κράτος. Ο κ. Κυρανάκης θα πρέπει να ξέρει, και ο κάθε υφυπουργός, ότι στην υπογραφή της σύμβασης μεταξύ ελληνικού Δημοσίου και Hellenic Train υπάρχει ο όρος, ρητός, που προβλέπει ότι τα εργασιακά, ασφαλιστικά δικαιώματα όσων εργάζονται στη Hellenic Train, επειδή αυτή επιδοτείται, προστατεύονται. Αυτός ο όρος μπήκε τον Δεκέμβριο του 2015, υπάρχει και σήμερα».
Όπως λέει ο ίδιος θα προσφύγει στη Δικαιοσύνη για την απόλυσή του.