Νέες αποκαλύψεις έρχονται στο φως της δημοσιότητας για τo δυστύχημα στα Τέμπη που εστιάζουν στο περιβόητο μπάζωμα του χώρου λίγες ώρες μετά τη σύγκρουση.
Σε έγγραφο ντοκουμέντο αστυνομικοί καταθέτουν πως δέχθηκαν πιέσεις για να επιτρέψουν το μπάζωμα του χώρου. Ο αστυνομικός συντάκτης Βασίλης Λαμπρόπουλος, παρουσίασε στο MEGA τις δύο σχετικές καταθέσεις των αστυνομικών που δόθηκαν στη Δικαιοσύνη.
Συγκεκριμένα, όπως είπε ο αστυνομικός συντάκτης, ο Κυριάκος Μητσοτάκης είπε στη συνέντευξή του πως το «μπάζωμα» του χώρου έγινε για να μπορέσουν να πατήσουν οι γερανοί ώστε να σηκώσουν τα βαγόνια και τα χώματα, κάτι που όπως είχε ειπωθεί είχε αποφασιστεί από την πρώτη μέρα του ατυχήματος.
Ωστόσο, όπως αποκαλύπτει ο Βασίλης Λαμπρόπουλος δεν ήταν αυτή η σύσκεψη που οδήγησε στο μπάζωμα, καθώς οι γερανοί πήγαν στον χώρο όμως μετά έγινε πλήρης εκχέρσωση και σύμφωνα με αξιωματούχος αυτό έγινε προκειμένου να εξαφανιστούν τα σχετικά συντρίμμια.
Όπως είπε, οι αξιωματικοί στις 3 Μαρτίου, 3 ημέρες μετά το δυστύχημα, είχαν κληθεί στο σημείο της τραγωδίας, όπου μία σειρά από κυβερνητικά υπηρεσιακά στελέχη και εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης τους πίεσαν για το «μπάζωμα», παρότι οι ίδιοι επέμεναν πως ο χώρος δεν πρέπει να αλλοιωθεί, και πως αν το έκαναν θα έπρεπε να έχουν ενημερωθεί οι δικαστικές αρχές.
Στα έγγραφα αυτά περιγράφουν πως παρόντες σε αυτή τη σύσκεψη ήταν ο Χρήστος Τριαντόπουλος, ο Γιάννης Ξιφαράς, ο Κώστας Αγοραστός αλλά και άλλα πρόσωπα και όπως αναφέρουν υπήρξαν πιέσεις και τους είπαν πως δεν χρειάζεται αυτοψία από πραγματογνώμονες και οι αστυνομικοί αποχώρησαν από το σημείο.
Στη συνέχεια έγινε το «μπάζωμα», δεν ενημερώθηκαν οι δικαστικές αρχές και γι΄ αυτό ασκήθηκαν στη συνέχεια διώξεις.
Λίγα εικοσιτετράωρα μετά τις μεγαλειώδεις συγκεντρώσεις για τα Τέμπη, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης άφησε για πρώτη φορά ανοιχτό το ενδεχόμενο η εμπορική αμαξοστοιχία να κουβαλούσε ύποπτο φορτίο καταρρίπτοντας την πρώτη του διαβεβαίωση στις 22 Μαρτίου του 2023 ότι δεν υπήρχε εύφλεκτο ή παράνομο υλικό.
«Ήμουν απόλυτα βέβαιος γι΄ αυτό με είχε διαβεβαιώνει οι εμπλεκόμενοι, η Hellenic Train, με απάντηση σε ερώτηση που είχε γίνει στη Βουλή, η πυροσβεστική, ο ΟΣΕ. Ένα χρόνο μετά όμως είπα όλα τα ενδεχόμενα ανοικτά. Η Hellenic Train, η οποία έχει την ευθύνη, θα πρέπει να λογοδοτήσει».
Το πιθανό παράνομο φορτίο πάντως από τους τεχνικούς συμβούλους εκτιμάται πως βρισκόταν στα τρία πρώτα βαγόνια που μετέφεραν λαμαρίνες πίσω από τη δεύτερη μηχανή του εμπορικού τρένου.
Την ίδια στιγμή, ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Χρήστος Σταϊκούρας, 23 μήνες μετά το τραγικό δυστύχημα υποστήριξε ότι ασφάλεια στον σιδηρόδρομο δεν υπάρχει πουθενά στον κόσμο αλλά και ότι κανείς δεν μπορεί να βάλει το χέρι του στη φωτιά για τυχόν παράνομο φορτίο στην μοιραία εμπορική αμαξοστοιχία.
Την ίδια στιγμή βίντεο – ντοκουμέντο με την εμπορική αμαξοστοιχία να περνάει από τον σταθμό της Λεπτοκαρυάς, λίγα λεπτά πριν τη μοιραία σύγκρουση, ήρθε στο φως της δημοσιότητας. Είναι η πρώτη φορά που αποτυπώνεται σε πλάνο και με ευκρίνεια η εμπορική αμαξοστοιχία. Φαίνονται τόσο τα ανοιχτού όσο και του κλειστού τύπου βαγόνια της.
Σύμφωνα με τους πραγματογνώμονες και τεχνικούς συμβούλους των οικογενειών των θυμάτων των Τεμπών σε ένα από τα ανοιχτού τύπου βαγόνια διακρίνεται μία δεξαμενή, που ενδεχομένως μπορεί εκεί να είναι το παράνομο φορτίο.
Η ανακοίνωση τη Hellenic Train
Υπενθυμίζεται ότι η Hellenic Train αναφέρει ότι κατά δήλωσή του πελάτη της το περιεχόμενο του φορτίου δεν ήταν ύποπτο. Η εταιρεία στην ανακοίνωση της επαναλαμβάνει ότι το τρένο με τα 13 βαγόνια μετέφερε:
– Στα τρία πρώτα, που εκτροχιάστηκαν, πλατιά προϊόντα ελασματοποίησης από σίδηρο (λαμαρίνες).
– Στα υπόλοιπα δέκα που περιείχαν εμπορευματοκιβώτια μεταφέρονταν:
• Παρασκευάσματα διατροφής (4ο – 7ο βαγόνι)
• Μπύρες (8ο – 9ο βαγόνι)
• Σύρματα από σίδηρο (10ο – 11ο βαγόνι)
• Κενά εμπορευματοκιβώτια (12ο – 13ο βαγόνι).
Ειδήσεις σήμερα:
Τζίμα: Ένταση στον αέρα του MEGA με Πρετεντέρη για Τέμπη – «Βιάζεσαι να το περάσουμε;» (video)