Απεργία διαρκείας στα συνεργεία λόγω του ψηφιακού πελατολογίου της ΑΑΔΕ – Αντιδρούν οι επαγγελματίες για την αιφνίδια υποχρέωση

9 hours ago

Οι ιδιοκτήτες συνεργείων αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών σε όλη τη χώρα εντείνουν τις κινητοποιήσεις τους, καθώς από την 1η Ιουλίου προχωρούν σε απεργία διαρκείας, αντιδρώντας στην υποχρεωτική εφαρμογή του ψηφιακού πελατολογίου της ΑΑΔΕ.

Η νέα ρύθμιση απαιτεί την καταγραφή σε ψηφιακή μορφή κάθε επίσκεψης οχήματος και κάθε τεχνικής παρέμβασης, ακόμη και των σύντομων ή έκτακτων, μέσω ειδικής πλατφόρμας που τίθεται σε λειτουργία από την ίδια ημερομηνία (1 Ιουλίου). Η υποχρέωση αυτή αφορά το σύνολο των συνεργείων, ανεξάρτητα από το μέγεθος τους ή τις τεχνολογικές τους δυνατότητες.

Οι επαγγελματίες του κλάδου, που σκοπεύουν να ξεκινήσουν την απεργία την 1η Ιουλίου, τονίζουν ότι μεγάλο μέρος των μικρών και οικογενειακών επιχειρήσεων δεν διαθέτει τον κατάλληλο εξοπλισμό ή το απαραίτητο προσωπικό για την υλοποίηση αυτής της ψηφιακής διαδικασίας.

Παράλληλα, αναφέρουν πως οι αρμόδιες αρχές δεν έχουν προβλέψει περίοδο προσαρμογής ή βασικές οδηγίες για την ορθή εφαρμογή του μέτρου.

Όπως αναφέρουν, οι επαγγελματίες του κλάδου, οι οποίοι αναμένεται να προχωρήσουν σε απεργία από 1 Ιουλίου, η εφαρμογή του μέτρου δημιουργεί σύγχυση σχετικά με το ποιες εργασίες πρέπει να καταχωρούνται, ενώ γεννά νομική ανασφάλεια για πιθανές αυθαίρετες ερμηνείες και επιβολές προστίμων.

Εκφράζουν επίσης την ανησυχία τους για την αυτόματη χρήση των δεδομένων από την ΑΑΔΕ, καθώς θεωρούν ότι ενδέχεται να επιβληθούν πρόστιμα χωρίς ουσιαστικό λόγο, ακόμη και για ασήμαντες ή τυπικές παραλείψεις, ακόμα και αν δεν υπάρχει φορολογική απώλεια.

Απεργία στα συνεργεία αυτοκινήτων: Η επιστολή του Προέδρου του ΕΒΕΑ για το Ψηφιακό Πελατολόγιο

Ο Πρόεδρος του ΕΒΕΑ, κ. Γιάννης Μπρατάκος, εκφράζει τον έντονο προβληματισμό του σχετικά με την επικείμενη υποχρεωτική εφαρμογή του «Ψηφιακού Πελατολογίου» από την 1η Ιουλίου 2025, καθώς και τις συνεχιζόμενες ασάφειες που αφορούν τα Ψηφιακά Παραστατικά Διακίνησης.

Σε επιστολή του προς τον Υπουργό Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών, κ. Κυριάκο Πιερρακάκη, και τον Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, κ. Γιώργο Πιτσιλή, ο κ. Μπρατάκος ζητά εύλογη παράταση για την εφαρμογή του μέτρου και άμεσες διευκρινίσεις στα εκκρεμή ζητήματα.

Ο Πρόεδρος του ΕΒΕΑ στην επιστολή του επισημαίνει ότι η μετάβαση σε ένα πλήρως ψηφιακό κράτος αποτελεί πάγιο αίτημα του επιχειρηματικού κόσμου, αναγνωρίζοντας την πρόοδο που έχει επιτευχθεί μέσω του Gov.gr και των ψηφιακών υπηρεσιών του Taxisnet.

Ωστόσο, τονίζει πως η επιτυχία τέτοιων μεταρρυθμίσεων εξαρτάται άμεσα από την τεχνική ωριμότητα των συστημάτων, την επαρκή ενημέρωση και εκπαίδευση των επιχειρήσεων, αλλά και την πλήρη συμμόρφωση με τις αρχές του Γενικού Κανονισμού για την Προστασία Δεδομένων (GDPR).

Ειδικότερα, για το «Ψηφιακό Πελατολόγιο», ο Πρόεδρος του ΕΒΕΑ επισημαίνει σοβαρά ζητήματα συμμόρφωσης με τον GDPR. Το μέτρο προβλέπει την καταγραφή και αποθήκευση προσωπικών δεδομένων πελατών, ακόμα και περιστασιακών, από διάφορες επιχειρήσεις (όπως συνεργεία, πλυντήρια και ενοικιάσεις οχημάτων), χωρίς να τεκμηριώνεται πάντα η ύπαρξη έννομου συμφέροντος.

Αυτή η καθολική εφαρμογή εκθέτει τους επιχειρηματίες (οι οποίοι αναμένεται να προχωρήσουν σε απεργία από 1 Ιουλίου) στον κίνδυνο παραβίασης του GDPR, λόγω της συλλογής υπερβολικών ή αχρείαστων δεδομένων, της αδυναμίας τεκμηρίωσης του έννομου σκοπού, και της έλλειψης εγγυήσεων για την ασφάλεια των δεδομένων, δεδομένης της μη επάρκειας τεχνικών εργαλείων και υποδομών.

Επιπλέον, ο κ. Μπρατάκος αναδεικνύει τεχνικά και επιχειρησιακά προβλήματα. Ειδικότερα, ο χρόνος προσαρμογής είναι ελλιπής, καθώς το πιλοτικό περιβάλλον ανακοινώθηκε καθυστερημένα και οι τεχνικές προδιαγραφές συνεχώς διαφοροποιούνται.

Υπάρχουν ασυμβατότητες μεταξύ των ΦΕΚ και της τεχνικής τεκμηρίωσης, ενώ απουσιάζουν βασικές λειτουργίες. Επιπλέον, η ασυμβατότητα μεταξύ δοκιμαστικού και παραγωγικού περιβάλλοντος δημιουργεί αστάθεια, ενώ η ανεπάρκεια ενημέρωσης και εκπαίδευσης καθιστά ανέφικτη την έγκαιρη εφαρμογή.

Όσον αφορά τα Ψηφιακά Παραστατικά Διακίνησης, παραμένουν αναπάντητα κρίσιμα ερωτήματα, όπως η ακύρωση παραστατικών μέσω παρόχων ΥΠΑΗΕΣ, ο χειρισμός δωροεπιταγών και ο τρόπος χειρισμού πολλαπλών παραστατικών ανά είσοδο. Παρά τον έγκαιρο εντοπισμό αυτών των προβλημάτων, δεν έχουν δοθεί σαφείς οδηγίες, με αποτέλεσμα να έχει ήδη χαθεί σχεδόν το ήμισυ της δίμηνης παράτασης χωρίς δυνατότητα ουσιαστικής προετοιμασίας.

Για τους λόγους αυτούς, ο Πρόεδρος του ΕΒΕΑ ζητά τη χορήγηση εύλογης παράτασης της εφαρμογής του μέτρου, ώστε να ολοκληρωθούν οι απαραίτητες τεχνικές προσαρμογές και η εκπαίδευση, καθώς και την επίσημη και άμεση ανταπόκριση στα ανοιχτά ζητήματα που σχετίζονται με τα ψηφιακά παραστατικά διακίνησης.

Ο κ. Μπρατάκος καταλήγει τονίζοντας ότι το ΕΒΕΑ έχει καταστήσει σαφή τη βούλησή του για συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς, για συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς της Πολιτείας, με στόχο την ουσιαστική ψηφιοποίηση των διοικητικών διαδικασιών που αφορούν την επιχειρηματική δραστηριότητα, καθώς πιστεύει ότι η επιτυχία κάθε μεταρρύθμισης προϋποθέτει ρεαλιστικό σχεδιασμό, διαφάνεια και ασφάλεια.

Διαβάστε επίσης:

Νέα δημοσκόπηση δείχνει τον ΣΥΡΙΖΑ στο 2,9%: Οργισμένη απάντηση από Κουμουνδούρου

Τέμπη: Τι έχει συμβεί με το σημείο της τραγωδίας και τους χάρτες της Google

ΕΣΡ: Πρόστιμο 30.000 ευρώ στο MEGA για την εκπομπή του Κώστα Τσούρου «Ακόμα δεν είδες τίποτα»

Έλεος πια με την ΕΡΤ, γκώσαμε!

Δείτε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο koutipandoras.gr
Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο