Η Google εγκαινιάζει μια νέα εποχή στον τρόπο που γίνονται οι αναζητήσεις, φέρνοντας στην Ελλάδα τη λειτουργία AI Overview.
Πρόκειται για μια δυνατότητα της μηχανής αναζήτησης της Google που αξιοποιεί τεχνητή νοημοσύνη για να δημιουργεί περιεκτικές και συνοπτικές απαντήσεις στα ερωτήματα των χρηστών.
Από εδώ και στο εξής, αυτές οι περιλήψεις θα εμφανίζονται στην κορυφή των αποτελεσμάτων αναζήτησης, πριν από τα παραδοσιακά οργανικά αποτελέσματα. Θα καταλαμβάνουν την πρώτη θέση στην σελίδα αποτελεσμάτων, τη λεγόμενη «θέση μηδέν», και σε περιπτώσεις ερωτημάτων με εμπορικό χαρακτήρα, ενδέχεται να ακολουθούνται από ένα καρουζέλ διαφημίσεων που σχετίζονται με την AI επισκόπηση.
Αυτή η τεχνολογία παρουσιάστηκε για πρώτη φορά με την ονομασία Search Generative Experience (SGE), σε δοκιμαστική έκδοση κατά τη διάρκεια του συνεδρίου Gοogle I/O 2023. Μέχρι τον Μάιο του 2024 είχε ήδη εφαρμοστεί στις ΗΠΑ ως επίσημο χαρακτηριστικό και μετονομάστηκε σε AI Overview, δηλαδή «Επισκοπήσεις Τεχνητής Νοημοσύνης».
Με αυτήν την προσέγγιση, η Google επιχειρεί να αναδιαμορφώσει τον τρόπο αναζήτησης, αξιοποιώντας το μεγάλο γλωσσικό μοντέλο Gemini, προσπαθώντας έτσι να ανταγωνιστεί την άνοδο των AI chatbots.
Google AI Overview: Τα βασικά του χαρακτηριστικά
- Γεννητική επισκόπηση Google: Πρόκειται για μια σύντομη απάντηση που δημιουργείται από την τεχνητή νοημοσύνη και συνήθως παραμένει κρυμμένη έως ότου ο χρήστης επιλέξει να τη δει.
- Βασικά σημεία: Περιλαμβάνει μια σειρά από κεντρικές ιδέες που συνδέονται με διαφορετικούς ιστότοπους. Οι σύνδεσμοι προστίθενται από την Τεχνητή Νοημοσύνη μετά τη δημιουργία της απάντησης.
- Εκτεταμένη απάντηση: Μια πιο λεπτομερής εξήγηση που εμφανίζεται εφόσον ο χρήστης επιλέξει «Εμφάνιση περισσότερων».
- Συνδεδεμένη επισκόπηση: Πρόκειται για λίστα σχετικών ιστοσελίδων που σχετίζονται με την AI απάντηση. Ο χρήστης μπορεί να δει επιπλέον πηγές κάνοντας κλικ στην επιλογή «εμφάνιση όλων», με τις πληροφορίες να αντλούνται συνήθως από τα κορυφαία 12 οργανικά αποτελέσματα.
Πώς λειτουργεί
Αν και οι AI Overviews θυμίζουν σε κάποια σημεία τα γνωστά featured snippets, η βασική τους διαφορά είναι ότι οι AI επισκοπήσεις δεν αντιγράφουν υπάρχον περιεχόμενο από κάποια ιστοσελίδα. Αντίθετα, η τεχνητή νοημοσύνη δημιουργεί πρωτότυπες περιλήψεις, συνδυάζοντας πληροφορίες από διάφορες πηγές.
Το περιεχόμενο βασίζεται στη γνώση του γλωσσικού μοντέλου Gemini, που έχει εκπαιδευτεί πάνω σε τεράστιες ποσότητες πληροφορίας. Παρόλα αυτά, επειδή το AI δεν μπορεί να παραπέμψει σε μία συγκεκριμένη, αυθεντική πηγή, η Gοogle συνοδεύει την παραγόμενη απάντηση με προτεινόμενες πηγές, τις οποίες αντλεί από το οργανικό της ευρετήριο.
Γιατί είναι σημαντικό το AI Overview
Το AI Overview εμφανίζεται πιο πάνω από κάθε άλλο περιεχόμενο, ακόμη και από τις διαφημίσεις Gοogle Ads και τα οργανικά αποτελέσματα. Είναι δηλαδή το πρώτο πράγμα που βλέπει ο χρήστης και καταλαμβάνει σημαντικό χώρο στο πάνω μέρος της οθόνης.
Αυτό σημαίνει πως τα παραδοσιακά αποτελέσματα βρίσκονται πλέον χαμηλότερα και οι χρήστες ίσως να μην φτάνουν ποτέ σε αυτά, εφόσον οι απαντήσεις που αναζητούν προσφέρονται άμεσα μέσα από το ίδιο το AI Overview. Έτσι, μειώνεται και η ανάγκη να επισκεφθεί κανείς εξωτερικούς ιστότοπους.
Διαβάστε επίσης
Λαμπρόγιαννη για Σπύρο Παπαδόπουλο: «Μου είπε σκάσε, ήθελε να με φιλάει στο λαιμό»
Χαλάει ο καιρός: Έρχονται καταιγίδες και πτώση της θερμοκρασίας – «Μπαίνουμε σε δύσκολη περίοδο»
Δημητρακόπουλος: «Θα ληφθούν δικαστικά μέτρα για την Πετρογιάννη» – Η απάντηση της δημοσιογράφου
Σεισμός στην Κρήτη: Μαρτυρίες για τρομακτικό βουητό – «Η περίοδος σεισμικής άπνοιας στη χώρα έληξε»